torsdag den 25. november 2010

Bollemodel




















Vores overvejelser i forhold til bollemodellen:

Målgruppe: børnefamilier, med fokus på forældre.

Afsender: Zoologiske have.

Kommunikationsmiljø: Fordi vi har skabt en hjemmeside, vil k-miljøet være der hvor målgruppen har adgang til en computer og internettet. Denne side vil nok oftest blive besøgt i weekender og ferier hvor familierne har tid til at besøge zoo.

Medie: hjemmeside, internettet

Indhold: information om det nye isbjørneanlæg, isbjørne og miljøet.

Udformning/design: vi lavede et enkelt design hvor vi prøvede at forbinde siden med zoos egen side for ikke at skabe forvirring, men samtidig skabe et selvstændigt design. Teksten henvender sig mere til forældrene der kan få interesse for projektet og fortælle deres børn om isbjørneanlægget, isbjørne og miljøet.

Målsætningspræmis: at tiltrække publikum og skabe mere fokus på klimaproblemerne.

Effekt: Ja, vores usabilitytest viser os at målgruppen fokuserer på isbjørnene i zoo og klimaet når de kigger på hjemmesiden.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar