torsdag den 11. november 2010

- Interview i zoo -

Interview med forældre og deres børn:

Hvorfor tager du i zoologisk have?

Svar 1: Jeg tager i zoologisk have for at gå en tur med min søn, og fordi jeg gerne vil se alle dyrene.
Svar 2: Det er første gang jeg tager min knægt med i zoologisk have, ikke fordi han er videre imponeret, men det er bare for at vise ham haven og dyrene.
Svar 3: Jeg tager i zoologisk have fordi det er hyggeligt og her er meget børnevenligt plus at der hele tiden er noget at se på.

Hvad er godt ved zoologisk have?

Svar 1: Det er godt at der er dyr, jeg kan også godt lide det nye elefanthus. Barn: Jeg kan godt lide tigerne! Og leoparderne!
Svar 2: Det er godt at mine børn kan se dyr og det er godt at vi kan få noget familiehygge på den måde.
Svar 3: Det er lærerigt for mine børn

Hvad er ikke så godt ved zoologisk have?

Svar 1: Der er dårligt mad! Der er alt for meget junk food.. derudover er der også alt for dårligt P forhold, nogle gange er man nødt til at parkere i en anden by!
Svar 2: Det lyder måske lidt dobbeltmoralsk, men jeg kan faktisk ikke lide det nye isbjørnehus, det tager for meget af pladsen til de andre dyr.
Svar 3: Det nuværende isbjørnehus er ret trist og småt.

Hvor mange gange har du været her med dine børn/børnebørn?

Svar 1: Jeg har årskort, så omkring 10 til 20 gange om året
Svar 2: Det er første gang jeg er her med min søn.

Er det vigtigt at zoologisk have også er lærerrigt for børnene?

Svar 1: Jeg syntes ikke at mit barn lærer noget om dyr her, men det er jo nok også fordi han er for lille til at forstå det. Jeg læser heller ikke skiltene for ham, men det vil jeg nok begynde på når han bliver lidt ældre.
Hvad synes du om det ny isbjørnehus der er under opføring?

Svar 1: Jeg syntes at det er et rigtig godt initiativ, isbjørnene har ikke ret meget plads, så det er en god ide.
Svar 2: Jeg kan ikke lide det, det tager for meget af pladsen fra de andre dyr.
Svar 3: Det er rigtig godt! Isbjørnene mangler helt sikkert plads.

Konklusion: Vi kan konkludere at der var lidt delte meninger, men de fleste kunne egentlig godt lide det nye isbjørnehus, mens andre syntes at det tog for meget plads som der kunne have været til de andre dyr.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar